Ät en banan!

Ett sätt som många använder sig av för att bli glad är att äta, tröstäta brukar det till och med kallas enligt vissa. Och när man ändå håller på och vräker i sig så kan man ju lika gärna satsa på att äta något som det faktiskt bevisats att man blir glad av. Några saker som man tydligen ska bli glad av i alla fall för stunden är bland annat choklad och banan. Två bananer om dagen kan man äta för att bli glad, de tillför nåt ämne till hjärnan som gör att man lättare blir på bättre humör. Så dettta ska jag absolut testa nästa gång jag känner mig nere. Good mood food, så kallas den glada maten!
Något annat som jag personligen blir glad av är pepparkakor. Så där har ni tre tips på humörhöjare: choklad, banan och pepparkakor!



/S

Kommentarer
Postat av: johanna

mums!

2009-02-02 @ 20:17:22
URL: http://hape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0