ett riktigt gapflabb

Att skratta är roligt, det visste vi ju redan men att det faktiskt är bra för kroppen var något nytt för mig iallafall. Satt och läste i Det goda skrattet av Görel Kristina Näslund förut och där stod det att man ska helst gapskratta 6-8 gånger per dag. Genast började jag fundera på om jag gör det. Är ju iofs svårt att räkna alla gånger man skrattar under en dag.. Men idag gapskrattade jag minst en gång och det var när min kära vän Sandra, som också driver den här bloggen sa colomuseum istället för coloseum. Och nej, jag är inte helt säker på hur det stavas.

Det goda skrattet tog iallafall upp att andningen blev bättre av att man gapskrattade då lungorna nästan helt tömdes på luft. I vanliga fall har vi ju alltid restluft kvar, (lungorna töms ju aldrig helt) men när vi skrattade så tömdes lungorna på den också, det gjorde att utbytet av syrerik luft blev bättre. Det fanns en massa andra saker som också blev bättre, tex vårt välbefinnande. Dessa saker är värda att tänka på.

Och glöm för guds skull inte att skratta nu.
/ m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0