Ett leende kan göra någon glad

Visst är det lite konstigt att bara genom att någon ler mot en så blir man glad? Det tycker jag iallafall och det har hänt mig många gånger att någon har lett åt mig och det har gjort min dag. Jag försöker också vara en som ler åt folk men det kan vara svårt då man ofta går i sina egna tankar. Men tycker att alla kan kosta på sig att slänga iväg ett leende till personen de möter i bussen, på torget eller i någon affär, det kan göra mycket!

Häromdagen skulle jag och sandra handla på konsum och sandra ställer sig framför mig i kön och jag säger lite skämtsamt meen, gick du före? då säger damen som står framför sandra att jag kan ta hennes plats för hon kom på att hon hade glömt något. Tyckte att det var komiskt och det var en sån där sak som gör en glad, eller iallafall som gör mig glad!

/ m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0